Mimosa pudica( küstüm otu) Nedir? işte Ayrıntılı bilgiler

Mimosa pudica latince adla anılan küstüm otu adıyla ülkemizde nam salmış otsu bir bitki hakkında sizlere bilgi sunacagım. değerli tarımsal takipcilerim.  



Ana menşei Brezilya kıyıları olan, yazın ve kış dönemi yeşil yapraklarına dokununca hareket ederek kapanması sebebi ile tanınmış ve ve ismi küstüm otu olarak adlandırılmıştır. küstüm otu neye yarar faydaları nelerdir? gibi sorularınızı cevaplamaya çalışacagım.




mimosa pudica
küstüm otu haretli


Yaz süresince sonsuz, pembe leylak rengi ponpon çiçekler açan nebat, dış mekanda tek senelik, salon nebatı olarak yetiştirildiğinde çok senelikbir bitkidir.






küstüm otu hareketli animasyon
küskür otu hareketli
Tohumdan çok basit yetişen nebat, her tür toprakta yetişebilen bir türdür. 
Yaprakları vasıtası ile havadan azot toplayarak, mineralce çok fukaratopraklarda bile yetişebilme özelliğini içerisinde barındırır.
Tohumları 3 gün içersinde çimlenen Pudika - Titiz Çiçek - henüz ilk veren gerçek yaprakla beraber bütün hünerini göstermeye başlar. 
Heyecanla güneşli, yarı gölge konumlandırdığımız bahçenizde o güzel ponpon leylak renkli çiçeklerini derhal bu ilk yazında açmaya başlar.
Kış aylarında iç mekana taşıyabileceğiniz ve basitçe bakabileceğiniz birnebat.


Saksı ortamında 40-50 cm boylanan nebat, Adana gibi yüksek nem ve sıcak, yazları uzun bölgelerimizde 2 metre boylanabilir, kolaylıklabudama ile boyunu sınırlandırabilirsiniz. 
Havadar güneşli bir yerde çok mutlu olacaktır.Mimosa Pudica'lar geceleri uyumaya yatarlar. Işık veyahut sıcaklığın tesiri olabilir diye düşünsekte, aksine içlerinde bir gün saati ile tabiatta var olurlarGece ışıkları açsanız da Pudika bütün yapraklarını kapatarak belli bir saatte uyumaya yatar. En güzeli mi, sabah ilk ışıklarla yeniden uyanması yapraklarını yenidenaçarak, güne merhaba demesidir.


Darıldım otu(küstüm) sebep küser sebep kapanır?

Küstüm otunun her bir yaprağının dip bölümündebaşka bir deyişlegövdeye bağlanma yerinde hücreler sıvıyla doludur. 

Birisi dokunduğunda elektrik ikazı buraya ulaşır ve yaprağın dibindeki şişkinlik birdenbire sıvısını boşaltır. 
Aynı anda yaprağın üst yarısı bu suyu kendisi bünyesine çeker ve yaprak aşağı düşer.

Birkaç hafta ardından çıkan fideler yeterince büyüdüğünde dışarıda güneşli ve kuytu bir yere dikilir.
Fidanlar yaz süresince sıklıkla sulanır. 
Boyu 1,5 metreye erişebilir.
Serin iklimlerde saksı nebatı olarak yetiştirilmesi henüz doğrugerçekleşir.
Böylece kış aylarında iç mekana alınarak yaşamda kalması kurulabilir
Ya da her sene tohumdan yeniden yetiştirilir.






yan tarafta küstüm otu hakkında ayrıntılı video anlatımını bulabilirsiniz







Yaz kış yeşil bir bitkidir. 
Yapraklarına ilişki durumunda hareket ederek kapanması sebebi ilemalum bir bitkidir. 

- Yaz müddetince birden fazla pembe leylak rengi ponpon şeklinde çiçekler açar. 
- Bitki, dış mekanda tek yıllıktır. 
-  Salon nebatı olarak büyütüldüğünde çok senelik bir bitkidir.
Tohumdan çok basit yetişir. 


Her tür toprakta yetişebilir. 
Yaprakları ile havadan azot topladığı içersinde mineral itibariyle çokfukara topraklarda bile yetişebilir.
Saksı ortamında 40 - 50 cm boylanabilir. 
Mimosa Pudica'lar geceleri uyumaya yatarlar.